سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آش کشک!
برای رفع دلتنگی.

 

 

شیخنا:دراوضاع -احوالاتِ اقتصادِ امروزِ کشورت  چه کوشی؟  که همه بی نیازاز خوانِ کرمت گشته  و مستِ هسته ای هستند که اثری از هستش در تعرفه های بی تعارف وزارتِ زور«نیرو» نیست! و با صرف آن همه هزینه های سرسام آور، روز به روز بر قبوض مشترکین صف زده و همیشه در صحنه اش افزوده میشود و نیش ها تا بناگوششان باز.

شیخنا:شیوخ شیخ نما و  شوخ چشم و شاد چهره و بشاش پیشانیِ قبل از شما، چنان پرتوی از هاله نورافکنده اند که همه مردمانِ مرد،  به مراد رسیده و در فراسوی مرزهای مدینه فاضله تان، با موبورهای بولوند چون لیلی و جولی بر مبلمانِ خوشبختی،  لمیده اند که تشعشعات آن نور منور تا سه هزار میلیارد سال نوری دیگر، چشمِ شورِ هر حسود نابینایی را کور و دور و بی سوتر میکند.

شیخنا:آن شیخ اجل که میگفت :

« ده آدمی بر سفره ای بخورند و دو سگ بر مرداری با هم بسر نبرند .»

حکماً از آینده مملکتش بی خبر بود و از صف زدگان در سبد کالا که طعام و قوت سفره شان خوراک موش های جونده است و گوئیا گوشت مرغ و گوسفند چنان جهشی در ژن ایشان تغییر داده که عنان شکم را از دست داده تا آنجا که حرص و آز، به گدائی مجبورشان ساخته ،  تو که خود میدانستی و کردی؟.

آن شیخ اجل اگر بود و امروز نظم صفوف گرسنگانِ  اتیوپی قحطی زده را با سیرانِ در هم لولیده و به هم فشرده و تنگِ هم تنیده از ظلم سرمای سوز آور زمستان را دربزرگترین کشور تولید کننده گاز ، از  مقیاسِ نظرمیگذراند، بی شک  جامه این مردمان و خشتک شیوخ را نمی درید؟

شیخنا: با مردمانت از بلادِ ملحدانِ رنگین چشم و مصنوعات صنعتی سنگین هَشمِ شان نیز بگوی و بگو که با کوشهای پر از سنگ، 65 سال دیگر نیز می توان جنگید ولی اجر شما با بهشت عدن.؟!

شیخنا : یک سال گذشت ولی هفت سال دیگر هم میگذرد و از این گذر چیزی جز سرکاری و سَرخوردگی و  سُرخوردگی در شیب منحنی عرضه و تقاضا نسیبِ قشرِ نازکِ  آسیب پذیر نخواهد شد. زیرا قشر مذکور!  این مردگی را خودش دامن زده و رشد با مردگان در این دنیا نشاید. زبان جز بر گفتن حقیقت و راستی مگشا و چشم جز بر محرومان فرو بند.

"فرزاد"

 




موضوع مطلب : سعدی مدرن

ارسال شده در: پنج شنبه 92 بهمن 24 :: 1:25 عصر :: توسط : فرزاد

درباره وبلاگ
بدون او هیچم
آرشیو وبلاگ
لوگو
بدون او هیچم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 20652

قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید